17-Dec

Design

Dagens designtips

Dagens designtips er en artikkelserie hvor forskjellige designere fra Bekk snakker om jobben de gjør, hvilke utfordringer de møter på og runder av med et godt tips 💡

2 min read

·

By Ben Høst

·

December 17, 2022

Hvem er jeg?

Ben Høst

  • 39 år gammel
  • Fra Særp
  • Studerte Grafisk design og Motion graphics på MI i Oslo

Som sønn av en sjømannsprest brukte jeg mye av barndommen min i diverse kirker rundt omkring på kloden. Mens min far prediket om blant annet skapelsen brukte jeg tiden min med blyanten til å skape de “feteste” tegningene. Jesus ble ikke min buddy men blyanten ble det. Det siste halve året har jeg jobbet hos Entur. Entur er et statlig selskap som blant annet samler hele kollektiv-Norge i en tjeneste. Så du kan søke opp reiser i hele Norge og kjøpe billetter til alle tog og noen busselskaper. I tillegg kan man se alle bysykler, elsykler og elsparkesykler.


Hva gjør jeg?

Akkurat nå jobber jeg med å gjøre hverdagen til mine kollegaer forhåpentligvis enklere. Ved å lage/drifte et nydelig designsystem. Min kjære kollega Magnus Rand (utvikler), og meg selv utgjør designsystemteamet. Tanken på at kollegane mine slipper å tenke på UU-krav eller spacing gjør meg faktisk veldig glad. Det er motiverende og givende å skape noe jeg vet at veldig mange bruker i hverdagen.

Hvilket tips ville jeg gitt meg selv i starten av oppdraget?

Selv om du nå har jobbet i mange år Bennemann, så er det helt greit å stille "dumme spørsmål". Fyr løs! 😂